Osto- ja toimitusehdot
Nämä ehdot koskevat Theseedstore.fi -verkkokauppaa, jota ylläpitää Idéladan AB.
Allafroer.se tarjoaa siemeniä, kasveja ja viljelytuotteita, joiden tavoitteena on tehdä viljelystä helppoa ja hauskaa.
Ehdot koskevat kaikkia tilauksia ja ostoksia, jotka on tehty verkkosivustolla Suomessa asuvien asiakkaiden toimesta.
Asiakkaana sinulla on oikeus pyytää tietoja henkilötiedoistasi tietosuojakäytäntömme mukaisesti.
Sinulla on myös oikeus pyytää henkilötietojesi korjaamista tai poistamista.
Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä meihin yhteydenottolomakkeen kautta sivustolla allafroer.se.
Tavoitteenamme on vastata yhteydenottoihin 24 tunnin kuluessa.
Toimitusehdot
Käsittelemme tilauksesi mahdollisimman nopeasti – yleensä samana päivänä tai seuraavana arkipäivänä tilauksen vastaanottamisesta.
Tavallinen toimitusaika on 1–3 päivää, mutta sesonkiaikana se voi olla pidempi.
Kasvitilaukset toimitetaan ulkoisesta varastosta, jolloin käsittelyaika voi olla jopa 10 työpäivää.
Tilaukset toimitetaan yleensä Postnordin kautta.
Kasvitilaukset, jotka lähetetään ulkoisesta varastosta, voivat tulla toisella kuljetusliikkeellä.
Emme vastaa taloudellisesti toimitusyrityksen aiheuttamista viivästyksistä.
Jos havaitset, että paketti on vahingoittunut, ilmoita siitä välittömästi postiin tai kuljetusliikkeeseen ja tee vahinkoilmoitus.
Älä nouda vahingoittunutta pakettia.
Jos huomaat vahingon vasta avatessasi paketin ja se johtuu kuljetuksesta, ota yhteyttä kuljetusliikkeeseen ja tee vahinkoilmoitus.
Jos asiaa ei saada ratkaistua kuljetusyrityksen kanssa, ota yhteyttä meihin.
Jos et nouda pakettia määräajassa ja se palautuu meille (paketit noin 1 kk, kirjeet 14 päivää), veloitamme 350 SEK käsittelykuluina.
Toimituskulut määräytyvät tilauksen painon mukaan, ja ne lasketaan automaattisesti verkkokaupassa ja näytetään kassalla.
Pidätämme oikeuden tuotteiden loppumiseen sekä toimittajaviivästyksiin, jotka voivat vaikuttaa toimitusaikaan.
Peruuttamisoikeus ja reklamaatiot
Noudatamme Ruotsin etämyyntilakia (Distansavtalslagen) kuluttajaviraston suositusten mukaisesti.
Kuluttajana sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilman erityistä syytä.
Huomaa, että peruuttamisoikeus ei koske eläviä kasveja, koska ne voivat nopeasti pilaantua ja ovat siten lain (Laki 2005:59, §11 kohta 4) mukaisesti poikkeus.
Tämä tarkoittaa, että kasvien tai muiden elävien tuotteiden tilausta ei voi perua tai palauttaa lähetyksen jälkeen.
Muiden tuotteiden osalta täysi 14 päivän palautusoikeus on voimassa, jos tuote on muuttumattomassa kunnossa.
Palautuskustannuksista vastaa asiakas itse.
Noudatamme kuluttajansuojalakia, mikä tarkoittaa, että voit reklamoida virheellisestä tuotteesta kolmen vuoden kuluessa sen vastaanottamisesta.
Siemeniä voi reklamoida, jos:
Pussi sisältää väärän lajikkeen.
Siemenet ovat selvästi vahingoittuneita tai viallisia toimitushetkellä.
Itävyys on erittäin heikko ja on perusteltu epäilys, että erä on viallinen.
Jos reklamoit itämättömyyttä, sinun tulee osoittaa, miten siemenet on kylvetty (esim. kuvat, päivämäärät ja olosuhteiden kuvaus), koska itävyys riippuu lämpötilasta, maaperästä, vedestä ja valosta.
Elävät kasvit (taimet, pistokkaat, mukulat, sipulit) voidaan reklamoida, jos:
Ne ovat kuolleita tai erittäin huonokuntoisia toimitettaessa.
(Ota yhteyttä meihin ja lähetä kuvat kasveista toimitushetkellä. Kasvit voivat näyttää stressaantuneilta kuljetuksen jälkeen, mutta toipuvat usein nopeasti – autamme arvioinnissa.)Väärä laji tai lajike on toimitettu.
Reklamaatiota ei hyväksytä, jos kasvi kuolee kuivuuden, pakkasen, virheellisen istutuksen tai muiden ulkoisten tekijöiden vuoksi sen jälkeen, kun se on toimitettu hyväkuntoisena.
Rahat palautetaan käyttäen samaa maksutapaa ja maksupalveluntarjoajaa, jota käytettiin ostoksen yhteydessä.
Virheellinen toimitus
Jos olet saanut väärän tuotteen, ota yhteyttä meihin:
📞 +46 738-114488 tai ✉️ kundservice@allafroer.se.
Huolehdimme siitä, että saat oikeat tuotteet.
Luonnollisesti me maksamme palautus- ja uudelleenlähetyskulut.
Maksutavat
Kassalla voit maksaa Qliro- tai Adyen-maksupalveluiden kautta useilla eri tavoilla.
Voit valita Maksa heti tai Maksa myöhemmin -vaihtoehdon.
(Maksuehtoja säätelevät sopimukset maksupalveluntarjoajan kanssa, ja niistä tulee tiedottaa asiakkaille tässä kohdassa.)
Minimiveloitus
Tällä hetkellä ei ole vähimmäistilausrajaa.
Henkilötiedot
Henkilötietojasi käsitellään voimassa olevan Ruotsin henkilötietolain (PUL) mukaisesti.
Riitatilanteet
Mahdolliset riidat pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti keskustelemalla asiakaspalvelumme kanssa.
Noudatamme Allmänna Reklamationsnämndenin (ARN) suosituksia ja viittaamme lisäksi Euroopan komission verkossa toimivaan riidanratkaisualustaan:
👉 http://ec.europa.eu/consumers/odr/
